KLIK LA YE

August 15, 2012

Result Exam :)

Awal Ogos yang lalu, Result exam bagi semester lepas untuk pelajar degree UiTM dah pon official keluar..  a few days before result publish dekat student portal, aku teramatlah cuak.. cuak sebab aku tak sure either result aku akan come out ok atau tidak. cuak sebab takut aku fail or kena repeat any subject from previos semester. cuak kalau-kalau aku menghampakan harapan emak dan kakak aku yang inginkan aku Dean List setiap semester kalau aku mampu.  cuak sebab aku fikir yang aku tidak cukup berusaha dalam menjawab kertas-kertas peperiksaan yang lalu. cuak andai aku tidak mendapat anugerah dekan bagi membalas dengan setimpal penat lelah aku belajar. dan yang paling aku takut ialah tentang scholarship aku.  memandangkan scholarship aku semester sebelumnya kena cut RM200 sebab result exam previous semester aku agak jatuh sedikit..  so aku takut la, aku taknak la scholarship aku kena effect atau kena tarik balik.  seriously, Aku cuakk gilaa!!  tiap-tiap hari aku berdoa dalam solat aku hopefully yang result aku better for this semester.. aku doa agak perasaan cuak yang bercampur baur ni berkurangan, and paling worst aku dah plan kalau result aku teruk kali ini, aku tekad taknak reveal atau ceritakan pada sesiapa tentang result aku.  ye, betul! aku teramatla cuak. memandangkan subject-subject pada semester yang lepas agak tough daripada sebelumnya..hurmmm....

tapiiiii....  finally selepas result dah reveal and publish dekat student portal.....jeng..jeng..jeng...!!!

Alhamdulillah... Aku panjatkan rasa syukur yang teramat sangat kepada Allah yang maha Esa..  Result aku amatlah memberangsangkan.  aku telah berjaya mendapat anugerah dekan dengan pointer around 3.6 and something.  tak henti-henti aku mengucap syukur and senang cakap siap buat sujud syukur laa dalam sehari-hari tu. hehe.. aku teramatlah happy dan tenang, tiada lagi celaru fikiran, tiada lagi rasa gundah dan risau dalam hati, tiada lagi perasaan celaru fikiran dan paling penting keluarga aku pon gembira.  mak aku sangatla happy and sangat bersyukur di atas kejayaan aku kali ni.  yup, it sounds like dramatic, tapi that it is..  i am truly super duper relieved once aku dah tengok result exam aku dengan mata kepala aku sendiri...Alhamdulillah once again:)

Congratulation untuk diri aku sendiri..  aku tahu yang aku deserved untuk dapat ganjaran diatas kejayaan aku ini..:)

so, family aku telah menghadiahkan aku dengan hadiah yang amat berharga bagi diri aku, selain ucapan tahniah, celebration,support dan care dari mereka, kakak dan emak aku telah menghadiah kan aku dengan seutas bracelet from Guess as a motivation for me to study harder in future..  here it is, hadiah yang priceless berupa bracelet yang aku dapat sempena result exam aku semester ni :D


thanks to my lovely sista and my mum..  u guys are the one yang always there to support me come hell or high water..  kakak akan balas jasa emak dan yong in future.. and i'm promise that i will study hard in future..love u guys!! :)


psstt : hanya sekadar perkongsian dari aku untuk aku memotivatekan diri pada masa hadapan..tiada niat negatif atau prasangka untuk post ini ok..terima kasih!! (-_-)