KLIK LA YE

January 8, 2013

Aku.


Kita terimbau kembali zaman itu,
Bangun pagi dengan senyuman di bibir,
Kau duduk mendagu di meja menunggu kopi pekat dari aku,
Kau suka kopi yang aku bancuh,
Aku gembira.

Petang itu kita bermain layang-layang,
Seperti biasa di taman lapang kesukaan kita,
Kita berlari gembira mengejar sang lelayang,
Yang terbang tinggi meninggalkan sang pemuja.

Kita sama-sama sarung “tight” warna hitam,
Baju kotak-kotak merah hitam,
Menuju tempat pertama kali mata bertentang,
Muzik underground, “live band” dekat Serdang.

Malam itu, kita sedondon lagi,
Aku senyum penuh bahagia.


Tapi itu dulu.
Kini, Kopi yang aku bancuh,
Kau kata tawar tiada rasa,
Layang-layang yang biasa kita terbangkan dulu,
Kini hanya tinggal bayang-bayang,
Muzik rancak yang bisa semarakkan jiwa kita dulu,
Kau kata bosan tanpa punya erti apa-apa.

Tanpa aku,
Kau masih teguh seperti kau adanya aku dahulu,
Cuma aku, yang sudah rapuh, berdiri pun tidak mampu,
Kerana aku yang membenarkan diri aku,
Lemas dalam kenangan dulu.

~Aku : Sekarang~



Mita Ari