KLIK LA YE

May 31, 2011

LIFELESS KE AKU NI??

HYE!!!


Hidup ni bukan macam yang Forest Gump cakapkan, "My Mama always said : life is like a box of chocolates... you never know what you're gonna get".  it's more than that kan??

Dulu aku pernah post satu entry pasal LIFE, boleh tengok balik dekat sini (I-wonder-what-is-meaning-of-life.).. aku post entry tu then aku tanya apa maksud Hidup pada pandangan korang, tapi yang betul-betul menjawab persoalan aku tak ramai.  Adalah dua tiga orang yang bagi pandangan mereka pasal Life.  Sekarang kalau aku nak tanya the same thing again, PLEASE jawab dengan apa yang korang rasakan tentang hidup.  I need an answer, jawapan yang logic diterima akal and jawapan yang aku cari-cari selama ni.  maksud aku, aku sudah punya jawapan tapi jawapan tu tak tepat.  Jawapan aku masih kurang tepat, mungkin sebab tak disupport dek kehidupan yang lebih hakiki dan abadi.. Lantak korang la nak cakap aku poyo ke meroyan ke ape sekarang ni tapi I seriously need an answer…  kalau korang nak tahu, bagi aku, "Life is like walking around a foreign city for the first time. The more you walk, the more you experience and the more familiar it becomes." Tapi itu dulu, dulu aku beranggapan Hidup ni macam tu, macam kalau kita lebih banyak merantau pergi tempat orang, lebih banyak yang kita akan perolehi, tak kira la dari segi harta, pengetahuan, benda, manusia atau ape je, semua tu hanya satu, Sources which is Ilmu…kan??kan?? finally kita akan rasa selesa dengan tempat yang kita rantau tu.. tapi sekarang, things change…so do i…  I need to change, for good… boleh tak kalau aku interpret life tu masih sama macam sebelum ni, tapi aku just nak tambah something..  macam ni mungkin “  bagi aku Life is like walking around a foreign city for the first time. The more you walk, the more you experience and the more familiar it becomes, but once we arrive at a pit stop, then our life will turn 360deg…and everything will change..Change to be prepared maybe, then finally you feel comfortable and at home, albeit hopelessly lost..….that’s it..  Aku nak something yang macam ni…  Aku hidup selama 21 tahun tapi aku rasa macam LIFELESS…. Seriously, aku LIFELESS…   LIFELESS in term macam mana kalau aku tak sempat buat something yang aku betul-betul suka which is aku pon tak tahu apa yang aku suka, atau kalau aku tak sempat habiskan degree atau tak sempat kahwin, tak sempat ada anak, tak sempat balas jasa mak abah aku, means aku akan menyesal seumur hidup??  macam tu ke LIFELESS yang aku rasa ni??  entah bukan…  mungkin semua tu betul and ada pentingnya, tapi aku rasa macam ada something MISSING in LIFE…  I mean all the basic in life, and Foundation in Faith maybe…  entah aku tak tahu… LIFELESS…

“The man that decided to change on the 12th hour, dies on the 11th….  I need to change before it’s too late…Sighhh..




 I keep on saying I want to change, I try, but I have trouble being consistent, when I'm on the right track, sekejap je tergelincir balik, back to my same old bad attitude. This is so tiring....:((

K bai…

Schubert Serenade ($_$)