KLIK LA YE

April 25, 2011

Quick Update Dari Aku!!

HYE!!

Quick Update dari aku.  nak "pergi" holiday yang aku maksudkan dalam entry before ni adalah pergi balik campus sambil holiday..haha..boleh x??  alaaa, alang-alang balik campus untuk hantar report dan presentation bukannya ambil masa lama.  dalam 2 hari settle la semua.  then, boleh la berpoya-poya gitu..hee..:D

Okay...
Australia Junior Masterchef dah tamat!!  Semalam dah diisyhtiharkan who is the 1st Junior Masterchef in Australia.  the winner goes to Isabella, a 12 years old kid.  she's is really awesome.  she's a good cook, she can cook well, and the way she puts her feeling on her cooking was so sincere.  aww, i love u Isabella..hehe..  Congratulation to u.  and all the best and have a blast in future..:))

then,  Thanks to Ben Ashaari sebab follow this blog.  unbelievable and unpredictable yang Beliau akan follow this blog sebab aku pernah comment blog dia adalah beberapa kali, itupon bila aku rasa entry dia bagus.haha.  boleh dikira dengan jari tangan je, sebab xpernah sampai 10 kali pon. haha..  but apa-apa pon, big thanks to you Mr Ben Ashaari.  and, maybe lepas ni aku akan selalu la jenguk blog dia dan tinggalkan comment.. Insyaallah:)

Harini agak bz sebab barang-barang belum packing lagi, aku nak pergi for 2 weeks je tapi aku nak bawak barang macam nak pergi setahun. Mak cakap,  "selagi mau barang kakak nak hangkut, dah tak nak balik sini dah ke??"  haa, amek kau..kena perli makan dalam dari mak. hehe.  bukan apa, aku memang tak pandai packing barang.  sebab aku jenis yang tak boleh nak tinggalkan barang-barang aku.  kalau boleh aku nak bawak je semua. even at the end aku tahu barang tu bukan semua aku guna. haha.  tapi aku jenis yang susah hati kalau tinggalkan barang-barang aku.  so how??  dari semalam da 3 kali aku punggah and kemas balik barang-barang aku.  NAYA-NAYA!!

pagi-pagi lagi aku dah bangun hari ni sebab nak pergi pasar.  nak beli daging.  plan nak masak rendang daging and sambal tumis petang nanti untuk bawak balik Campus, sebab member aku kat campus teringin nak makan rendang dengan sambal.  kat sana susah sikit nak masak-masak ni.  sebab kami duduk kat kolej kediaman which is ada bilik je, takda keperluan macam kat rumah.  so bila nak masak-masak agak susah laa.  masak petang sikit sebab flight pagi esok so kalau masak malam ni pon sempat je lagi kan..kikiki..  erm korang nak tau tak, aku tengah belajar baking sekarang.  plan nak lawan  aina gorgeous my bff yang memang hebat dalam cooking and baking.  owwhh ya bila time semester break je banyak gila tempahan cupcake yang dia dapat okay..  and her cupcake was so sugary, smooth and "SODAAPPP" ..hehe..  so untuk membuat dessert and cupcake yang sedap dan mampu mecairkan ramai anak tekak dan perut manusia yang suka makan, i;m trying hard and give the best as i can to produce a very lovely dessert and cupcake. makan je koje aku, mana tak gemoknya..adooi.. :p

erm, yup Report for my Industrial Training  has been completed. Well done Husna!!haha..  but my presentation slide show still in the progress sebab aku MALAS nak buat. haha..  tapi kena siapkan jugak, coz i got presentation on 28 ni.  hopefully, everything goes smoothly.  do pray for me coz this is my last semester before i graduate. hehe.  yang penting 2minggu aku kat sana tujuan utama nak berpoya-poya dan berlibur dengan member-member tersayang..  Rindu Teramat ni..hehe..;p

Sadly, i can't go to Pesta Buku this year.  sangat sedih sebab pesta buku jatuh pada tarikh dan jangkamasa yang tidak sesuai even aku dah try untuk selitkan "pergi pesta buku" dalam schedule planning aku...  tapi TAK DAPAT!!!isk..isk..  tahun depan jela pergi ya.  baru plan nak cari a few books yang aku dah list kan.  tapi takpa, mungkin bukan rezeki..  And, I really need to go for shopping.  i desperately need a therapy now.  nak pergi massage kat spa, facial, shopping, beli buku baru, and macam-macam la.  haha.  tapi nafsu perlu dikawal sebab sekarang tengah banyak pakai duit.  nak sambung study lg end of this year.  kena saving lagi.  adoii...Dugaan:))

owwhh ya, Japan sekarang dah beransur pulih.  alhamdulillah.  Japan adalah tempat yang aku mesti pergi one day!! MESTI!! jelous dengan kakak and her family yang dah pergi kat sana a few times.  huwaarrrgghh.. Dengki dengan anak-anak buah aku yang still kecik tapi berpeluang pergi travel sana sini.  kikiki..  erm, harap Japan terus tabah dalam teruskan hidup in future.  owwhh ya, Korang boleh lagi terus menyumbang if tak silap aku.  before ni aku ada buat entry pasal this crisis, boleh tengok dekat entry Please and if nak menyumbang boleh buat sumbangan thru entry aku yang ini, Anda masih Punya Belas Kasihan..hehe..  Tak sure boleh terus menyumbang ke tak, but if still boleh Sumbang la ya...Kalau bukan kita yang nak tolong mereka siapa lagi.  kita kan bersaudara semuanya. hee...:)

and, Good news,  i got an interview on this 30th April..  interview untuk sambung belajor lagiiii..haha..  luckily tempat interview kat U aku sekarang ni jugak.. so conclusionnya aku balik campus ni untuk tujuan hantar report,presentation, and sambil bercuti-cuti terus pergi interview laa...  2 minggu je kat sana..kejapnya rasa.:((
 Wish me gudluck and doakan aku yaaa!!

hee..  ini aku masa zaman-zaman pergi kelas.. haha.. pakai baju kurung pergi kelas memang pilihan bijak sebab senang nak bergerak dan selesa, tak payah nak susah-susah.  lagipon pergi kelas je, tak payah nak cantik-cantik sangat.  make-up pon kalau boleh tak payah pakai!!Senang!!ngee:p

 kat belakang kelas  ni..  lect tengah lecture aku pergi ngadap kamera buat aksi "retatded" macam ni..:p
Skema je kami pergi kuliyyah!! saya dan Tehahaha:p
ini candid yang paling aku suka.  captured by kawan saya bernama 
Merleeni Bulan..  Unik kan nama orang sana??hee..:))

oklah, till here...with love!!
see u in next entry soon...  nak pergi settlekan everything that i have started:)
and Please RINDU AKU yaaa!!
Bye..


live your life to the fullest!!  : Schubert Serenade($_$)