KLIK LA YE

April 24, 2011

Tiba-Tiba aku mengambil Tindakan..haha..(*_*)

Hye!!
Boleh tak korang anggap entry kali ni as a letter.  Macam satu surat yang korang terjumpa dalam botol yang dah digulung cantik.  Satu luahan yang ikhlas.  Boleh tak??hehe.. macam novel “Message in a Bottle” karya Nicholas Spark tu.  awww, I love Nicholas Spark.. hehe..  ~tiba2 je..:)

Okay.  Lets start :-
Isi surat dia berbunyi…..:-

Tujuan aku berblog sebenarnya bukan untuk jadi famous atau peroleh ramai follower..  aku suka berblog sebab aku anggap ianya macam diari peribadi dimana dalam blog ni aku lebih bercerita pasal diri aku je.  Jarang sangat aku nak bercakap pasal orang lain kecuali benda tu betul dan aku rasa aku takkan menyinggung banyak pihak.  Aku masuk dalam dunia blog ni sebab blogging sangat-sangat membantu untuk kita throw and spill everything yang kita rasa dalam cara yang hanya kita yang faham.  Aku tak mintak untuk orang faham aku, aku jugak tak mintak orang untuk follow dan komen blog aku.  Honestly, aku suka sangat baca blog-blog orang lain, tapi aku jarang komen, atau lebih tepat aku hanya komen bila rasa perlu.  And aku memang tak suka follow blog orang yang aku taw at the end aku takkan jengah and baca pon.  Blog yang aku follow sikit je.  Tapi aku jengah and baca blog-blog mereka ni.  semua orang mampu menulis, menzahirkan idea dengan baik and pendapat-pendapat mereka semuanya bernas.  Bijak pandai betul orang-orang kita ni kan?? Tapi sedih, sebab cara mereka menegur tu bagi aku kurang sesuai.. aku jarang comment tapi bila aku comment aku akan fikirkan semua.  Yup semua-muanya.  Dari segala aspect emosi dan rohani gitu..kiki..   Aku pergi komen blog orang bukan dengan harapan untuk orang datang komen balik kat blog aku atau follow balik blog aku ye.  Aku tak mintak system barter..hehe.. tapi pada yang sudi komen,terima kasih.  Saya menghargainya.  Harap korang ikhlasJ

Erm tadi, aku on9 Fb macam biasa.  2 minggu lepas kalau tak salah aku, aku like a few pages yang aku rasa agak bagus and agak menyeronokkan untuk tambah member-member kan.  Best bila bertukar-tukar pendapat dan berkongsi idea ni, sambil eratkan ukhuwah persahabatan gitu.  Erm, owh ye aku cuma join dua laman social je iaitu Fb and Blogger..   dua sahaja dari dulu sampai sekarang.  Aku tak reti punya banyak laman social, aku xreti nk handle.  Maksud aku aku jenis yang focus pada satu-satu dahulu.  Ramai kawan-kawan aku cakap aku LAME sebab tiada tweeter, tapi its okay, LAME je pon.  Bukannya menyusahkan diri kan?? Agak-agak aku sudah boring dengan fb nanti aku bla la kepada tweeter pulak ok..  owhh yup, balik pada topic.  Antara pages yang aku likes tu adalah:

1.       >> Kakibahan,Kaki Like,Kaki Surau, Kaki Bola dan semua adik beradik kaki laa..
2.       >> GengAkalTunjang (^_^)
3.       >> Anti Page Pencarian Perempuan Hot & Lelaki Stylo, Page Pencarian Perempuan Hot & Lelaki Stylo,  Page Pencarian lelaki Sweet dan Awek Bertudung.(okay, 3 pages ni yang aku tak tau kenapa aku like..takda motif…saje suka-suka..)
4.      >>  Pengelike Tegar, Tangan Like…  semua page laaa aku like senang cerita..(^_^)

1
Ini diantaranya.  Erm, okay straight to the point.  Pada mulanya, ok aku rasa seronok dengan page-page ni sebab bila boring, boleh bertukar pendapat yang bernas dengan diorang.. Memang best.  Tapi tu mula-mula dulu jela..  Tapi tadi dengan rasminya aku dah unlike balik a few pages sebab cara mereka komen, post status, sangat-sangat la Skeptical dan bersifat Judgemental.. tapi a few jela..  banyak lagi yang masih dalam simpan “LIKES” aku.. macam kaki surau, kaki bola and yang lain-lain, they are still standing on the right track..  aku rasa la..  mungkin sebab mereka lebih enjoy dalam berFB dan tak terlalu tegang dalam bersuara even mereka adik beradik je dengan semua pages yang "Kaki" ni..  So I just love them.  hehe..  lagipon semua status dan komen-komen kat page-page yang aku like ni aku baca dan hanya jadi silent reader. Kadang-kadang komen la kan, tapi bila perlu dan bila topic mereka light dan easy…  Tapi entahla makin lama aku rasa makin hambar je semua pages ni.  mereka sangat outspoken,  mereka mahu tegur orang tapi cara mereka salah..  biarkanla mereka dengan cara mereka,  aku tak layak nak tegur orang. .  Cuma aku rasa sedih, sedih bagi pihak orang yang dibahan sebegitu rupa.  Walaupun benar mereka sebegitu rupa.  Tapi banyak lagi cara lain nak tegur kan.  Entahla.  Kita masih berdiri kukuh dalam hidup ni even kita tau yang Life is unfair.  Erm, Sekarang aku lega, sebab tak perlu baca status-status dan komen-komen mereka yang tidak menjaga maruah orang lain.  Sedih untuk tinggalkan page-page tu sebab mereka sangat fun, tapi nak buat macam mana, aku ni manusia biasa.  manusia yang tak lari dari bersifat judgemental.  So taknak la menjebakkan diri pada perkara-perkara macam tu.  nanti aku judge orang, aku kutuk orang, aku yang berdosa kan.  So better I leave those groups.  Sama la macam situasi rasuah, kerja dekat BPR. Tapi niat kita nak tolong basmi rasuah, tapi at the end kita dituduh ambil rasuah padahal tak pernah terlintas nak ambik pon.  So better berhenti kerja, pilih jalan kerja yang lain.  Biarla orang nak cakap kita pengecut tapi kadang-kadang berdiam diri dan tidak menjawab atau menghentam tu lagi baik mungkin…sigh… 
Tapi tanpa manusia yang berbagai ragam ni kita takkan dapat experienced life yang sooo much fun and kita takkan berani untuk explore perkara-perkara baru.  Kalau mereka-mereka yang berani bersuara ni tiada, dunia ni kucar kacir and hidup kita akan jadi Boring la kan.  So, positive side dia, kita semua saling memerlukan.  Untuk melengkapi kitaran hidup.  Cuma cara kita lalui dan terima semua keadaan dalam hidup ni yang berbeza..  betul tak??hehe…entahla!!:D
  
Semua ni hanya sekadar throw and spill dari aku.  Sekarang, I just live my life to the fullest.  And you guys too..  Please take care and live well..  Pada yang aku terkasar bahasa dan terlanjur kata, Aku minta maaf ya...  No offences ye(^_^)



ppsstt..kita UNLIKE dekat FB je...dekat Blog kita sukaa...big huge FANS awak semua ye Blogger-Blogger:)
Surat TamatJ

I’m not good as a Human yet, neither as a Muslim thou… :  Schubert Serenade ($_$)