KLIK LA YE

August 13, 2011

13 August - Dear me, Happy Left-handers Day(-_-)

hye MEMBERERS!!

entry kali ni bukan nak merapu panjang berjela, cuma nak wish kepada semua manusia di dunia ni yang menggunakan tangan dan kaki kiri sebagai fungsi utama diantara kedua2 belah tangan dan kaki kita, "Selamat hari Kidal Sedunia" which is hari kidal sedunia ni jatuh pada hari ini 13August pada setiap tahun...haha...Siapa dekat sini Kidal?? please raised up ur hand!! :)


harini aku dapat banyak jugak wish selamat hari kidal ni dari sahabat2 aku..  yelahh diantara kami, aku je la yang lefthanded..  which is aku ni lebih cenderung untuk menggunakan tangan kidal lebih kerap berbanding tangan kanan..  since dari aku dilahirkan, mak aku cakap aku memang kidal..  everything yang aku buat aku mesti guna tangan kidal even masa kecik2 dulu pon, aku makan pon menggunakan tangan kidal..hehe..  GILAA TERUKK KAN??  tapi once aku dah masuk tadika masa umur 4tahun, dekat tadika aku belajar makan guna tangan kanan, and cuba belajar untuk balancekan penggunaan tangan kidal dan kanan mengikut kesesuaian...hehehe...  cuma sampai sekarang i still can't write by using right hand...  kenapa?? entah..aku dah pernah cuba but i just can't..  kalau menulis guna tangan kanan, MAKK aiiii BURUK GILAAA handwriting aku ok!!!  so, at the end aku give up and till now aku memang kalau menulis, melukis, melakar, mewarna, mengcolour atau seangkatan dengannya mesti menggunakan tangan kanan...hehe..  tapi to be honest, AKU MEMANG TAK PANDAI MELUKIS!! wakaka...  melukis tu aku boleh laa, tapi tak EXPERT!!  Kalau lukis Scenery, atau object aku boleh lukis dengan baik, tapi kalau lukis potret, OWHH MAYYY GODDD, HODOH NAK MAMPOIHH!!!hahaha... and kaki pon aku lebih cenderung untuk menggunakan sesuatu langkah menggunakan kaki kiri..  sama jugak bila aku main futsal, kaki kiri aku lebih aktif untuk bergerak dari kaki kanan, even nak sepak bola pon mesti kaki kiri yang paling hebatt laa..hee...:D

so, kepada memberers2 sekalian yang left-handed, tahniah diucapkan kerana anda semua tergolong dalam golongan yang istimewa dimana ISTIMEWA bukan dari segi OKU okay..  tapi kita semua memang ISTIMEWA... ISTIMEWA dari segi segala2nya..  dan kita yang lebih cenderung untuk menggunakan tangan kidal lebih kerap jugak merupakan orang2 yang KREATIF!!  KREATIF OK!! haha..ini sangat OHHSEMMM!!  1st time aku dapat tahu yang orang left-handed macam aku pon punya pengiktirafan dalam kalendar dunia..huwawawa...:))

so, Be cool semua warga2 tangan kidal.. jangan malu atau rasa rendah diri bila anda tergolong dalam golongan KIDAL...  KIDAL IS AWESOME OKAYYY!!  KITA YANG LEFT-HANDED NI SEMUA SAMA JE DENGAN ORANG YANG RIGHT-HANDED TAPI KITA LEBIH ISTIMEWA DARI MEREKA!!hahaha....






Being A left-hander is Bloody Awesome okay!! ~ Schubert Serenade (^_^)