KLIK LA YE

June 26, 2011

KITA dan JUDGMENTAL!!

HYE FRIENDSS!!!

How's Life?? hope korang doing amazingly well okay...:)

1st gambar mestilah gempak kan...~mencapap sikit~:p


1,2,3, Gooo!!!

Boleh dikatakan hampir setiap hari. Setiap jam, dan setiap saat kita semua akan bersikap judgmental terhadap orang lain dan persekitaraan kita kan??  Jangan tipu la weyh nak cakap “  hello, aku takda nak judging2 orang ni okay, aku just jaga tepi kain diri aku sendiri je, orang lain ada aku kesah??”  memang PENIPU BERSIRI sungguh korang ni.  Jangan nak tipu la cakap korang tak judging sebab dalam dunia ni semua orang mesti akan judge orang lain even sekali.  Especially perempuan, am I right??
Aku rasa dekat Malaysia ni sendiri, bersikap judgemental ni dah jadi macam budaya pulak.  Korang perasan tak?? 

"All those eyes stare at you and judge you without knowing the truth".

okay, ABOUT ME :
Aku juga manusia biasa, manusia yang tidak lari dari bersifat judgemental terhadap orang lain.  Tapi aku masih punya pertimbangan, kewarasan akal untuk menghukum.  Mak aku selalu pesan, bersangka baik lah dengan orang sekeliling sebab kalau kita bersangka baik terhadap orang lain, confirm orang akan bersangka baik terhadap kita..  aku ni jenis yang talk non-stop, suka cakap kuat2, outspoken, direct, and kadang2 aku terlalu berterus terang.  So disebabkan perangai aku yang semacam gini, kadang2 aku tak pandai untuk jaga hati orang lain.  Disebabkan aku sangat senang untuk bercakap mengikut kebenaran yang aku yakini, orang disekeliling yang tidak mengenali aku seakan senang menjudge aku sebagai seorang yang HEARTLESS dan sukar untuk dibawa berbincang.  Maaf, kadang2 kalian semua agak keterlaluan dan STEREOTYPE terhadap orang lain.  Siapa anda untuk judge aku?? (tampor nak??) hahaha..:p
 Please la, "don’t judge people that you don’t know for the thing that you don’t even understand"..  memangla aku ni jenis yang outspoken, tapi bukan bermaksud aku ni heartless..  aku masih punya perasaan la.. dan yang penting untuk orang2 sekeliling yang aku jatuh sayang, aku akan berusaha keras untuk menjaga hati korang..  bagi aku, hidup aku takda makna tanpa manusia2 yang telah memeriahkan hidup aku selama ni..  Cuma kadang2 bila aku rasa aku tidak mahu berdiam diri terhadap sesuatu perkara, aku boleh suarakan dengan lantang.  And the rest aku boleh jadi sangat2 SARKASTIK and SCEPTICAL teramat!!  Maaf, dulu masa time2 sekolah aku pendebat yang suka membangkang kata2 orang lain..haha..:p

Next, about BLOGGING :-
“I use my blog like a diary. I'm not blogging to get comments or followers.”  Itu gunanya personal blog..  but nowadays, It seems like everyone wants to be a star. A famous person.  It's just pathetic. Plus, nowadays becoming a famous person is not a difficult thing. There are a lot of ways to be famous instantly. For example: By blogging. BUT I'm NOT one of them!
kalau aku berblogging untuk jadi famous, mesti aku akan rajin blogwalking, then aku akan rajin promote blog aku, join contest famous2 blogger, join GA, selalu bertandang dan komen2 dekat blogger2 famous punya blog..  tapi Seriously, aku bukan berblog untuk famous.  Aku paling malas blogwalking..  Aku hanya blogwalking kat blog2 yang aku selesa dan sahabat2 yang selalu bertandang ke blog aku.. tu je.. aku paling jarang pergi komen kat blog2 famous untuk promote blog aku, tapi sometimes kalau aku rasa entry dorang best, aku akan baca… tapi aku takkan komen.. even blog BEN ASHAARI pon..  aku mana kenal dia..  tapi aku pernah jenguk blog dia a few times la..  tapi tu dulu..  tiba2, dia follow aku..mana aku taw camna..  haha..  aku tak excited pon, just aku berterima kasih laa..:))

then, pasal GAMBAR:
I do not upload my photos to become a style icon or to be famous or to SHOW OFF. NEVER.
Each and every photos are so important to me, Precious moments that money can't buy…  so bila aku upload gambar2 aku dekat any one of laman sensawang yang ada, bukan bermaksud aku nak korang likes semua gambar2 aku.. Itu hanya sekadar simpanan aku yang paling berharga..  aku pasti, korang pon beranggapan sama seperti aku kan??  Lagipon, bila korang upload gambar dalam laman sensawang, benda tu otomatik jadi one of ur backup.  In case simpanan original korang ada problem, so korang da ada backup..  betul tak??  Please la take it in a positive way..:p

REALITY:
I'M NOT PERFECT. I'm not a good person. I made mistake. I'm just an ordinary girl. Yes, some people make fun of me, tentang kekurangan diri, of course, I feel sad. I could do nothing but smile. Allah knows best. To be honest, I'm happy just the way I am. Well, at least for the moment. Happiness is more important to me.
So, please be nice..  kalau korang baik dengan aku, aku pasti akan baik dengan korang..  korang tak kenal aku dan aku jugak tak kenal korang.  Jangan buat tuduhan melulu. jangan suka judge orang "MEMBERERS2" ku sekalian.. Yang penting aku happy dengan hidup aku..  aku bahagia..  even bukan semua kehidupan tu bahagia..  aku bersyukur.. CHILLAX!!!(^_<)



 
So conclusionnya adalah, JANGAN CEPAT MENILAI ORANG SEKELILING TANPA ANDA KETAHUI APA YANG SEBENAR2 NYA..  even entry ni lebih kepada cerita aku, tapi ni hanya contoh kerana menda ni betul2 terjadi pada aku..  orang sekeliling yang aku tak kenal nak judge aku tanpa usul periksa... Faham??

~and again, cerita pasal aku..ofcourse laa..takkan aku nak cerita pasal orang lain...  dah nama personal blog...kan??kan??heee...~


dah nama blog aku, mesti lah gambar aku kan!!:p
 comel kan aku??wakaka...
 PEACE YOO!! ~okay, kalau menyampah boleh muntah sekarang~
 lorong itu...:D
haha..ini paling SCARY kannn??apadehal muka FREAKY macam ni..Bersyukur derrr(^_^)





K Baiii....

Be Curious, Not Judgmental  :  Schubert Serenade ($_$)