KLIK LA YE

June 17, 2011

WORST!!


Hye guys!! 
A few days ni aku demam..  tapi demam aku dah makin okay.  Alaa lagipon demam je..  not a big deal pon..  Tapi flu and sore throat aku getting worst pulak..  sampai suara aku kadang2 ada kadang2 tak da.. and this sore throat dengan flu menyebabkan aku agak cepat penat.  owwhh how i hate this sore throat problem and flu..  aku rasa macam nak cipta satu penyedut yang mampu menyedut semua hampagas-hampagas yang ada dalam nostrill aku...erkk..  hehehe.. And looks like macam im taking too many type of medicine pulak..  aku dah redah makan Dexxon Lozenges dequalinium Chloride, Polarax Dexchlorpheniramine Maleate, and Betahistine Dihydrochloride tablets , tapi flu aku getting worst adalah, tak okay2 jugak..  just sakit kepala je dah okay sikit. tapi tekak aku memang macam haram.. memang tak boleh nak terima dah ubat apa pon.  suara jangan cakap la..  suara aku dah jadi roooccckkk doee..  dah macam suara TAYLOR HANSON ok.. naik meroyan aku dibuatnya.. pergghh sakit..  kalau tak tengok muka tapi just dengar suara aku sekarang orang akan cakap aku "LELAKI"...erkk..  oowwhh TIDAK!! so ubat apa yang patut aku makan??  jumpa MR. DOC rasa macam dah takda function.  ubat2 yang doc kasi semua useless... at the end i just need to wait for my throat to heal by itself..:((
okay, now kita start aku punya mumbling ok.. this entry..apa yang aku nak cerita ye..  it's something personal act.  Aku just nak share something dengan korang.  Act, aku nak post entry ni malam tadi, tapi disebabkan internet broadband aku yang sangat2 la slow macam siput sedut tu dah kena closed the port, akibat bayaran yang tertunggak.. so its kinda macam Celcom bagi amaran kat aku macam ni la : “haa padan muka kau..  aku suruh bayar bil kau malas nak pergi bayar! Padan muka aku tutup port internet kau, hahaha”..  see??KEJAMNYA CELCOM TAUUU!! Haha..  takdalah..salah aku jugak.. dah tau broadband ni aku sendiri yang pakai kenapalah nak jugak tunggu mak aku yang pergi bayar bil dia.  Macamla aku tak boleh bayar sendiri, lagipon aku kan dah start part time sekarang.  So why not aku bayar sendiri kan..haha..:p
Okay, dah melalut….:D


okay,Nak dijadikan cerita, aku telah buat something stupid petang semalam (16/6/2011).  Something yang bagi korang maybe its just normal thing tapi bagi aku it’s really something…  something yang memalukan and unforgettable~!!! Woowwww…haha…  okay, kalau korang nak tau dekat tempat aku part time sekarang, ada seorang mamat ni yang tiba-tiba telah meng-attract-kan aku terhadap diri dia..  kau faham??!!!..hehe..  he’s really something…  something INTRIGUING!! Yup that’s the word..  dia biasa2 je..  hes kinda macam 1st kau nampak kau akan rasa "THISS MAMAT IS SOOO SKEMATIK ELEKTRONIK" you know.  tapi he’s got something that is soooo undescribed..  aku pulak yang macam ada speech problem sekarang korang faham!!  Aku just boleh describe yang dia ni tinggi, nampak sweet la..  paling best I just love his shady eyes..  but he’s wearing a black thick glasses and it cover the shady eyes of him.. rasa nak bukak spec yang dia pakai tu..errkk..:p
tapi with that glasses menampakkan dia lagi cute!! Like serious cute okay!!! Haha..  ~okay aku gedik gila sekarang, sila tampar muka aku laju2~ 
But, like serious, I have no idea at all why I did this!! I mean this stupid thing!!So, cerita dia macam ni, dua orang kawan aku kat tempat aku part time sekarang telah membuat satu tindakan drastic dengan pergi jumpa that guy and cakap : “awak, kawan saya nak kenal dengan awak..  awak tak perasan ke dia dah lalu-lalang kat sini sampai 5,6 kali”haha..  diorang cakap macam ni laa..  tapi memang laa MENIPU kan!!  Entah bila aku lalu situ 5,6 kali tah..  tapi standard la diorang menyedapkan cerita so kenala ade tambahan ajinomoto kan.. but, aku memang appreciate sangat2 apa yang diorang buat untuk aku ni.. if bukan sebab tindakan diorang, aku memang tak berani kot nak pergi buang tebiat nak approach dia dulu..haha..  aku telah memberanikan diri untuk approach that guy 1st. yelah macam tak sesuai je bila perempuan yang make a jump 1st.. tapi aku ni memang HEARTLESS and perasaan aku KONKRIT  so aku semacam tak kesah and muka memang tak tau malu la.. so aku telah memberanikan diri pergi tanya mamat tu ada fb x?? tapi the way aku cakap macam ni :“ AWAK, NAK FB..” ~sambil mengunjukkan sekeping hard paper dgn pen hitam yang aku sempat ambil dekat kedai aku part time tu, and disertakan dengan usaha aku untuk buat muka yang budget cute.haha..~ and, the worst time tu aku tak pandang muka dia langsung.  Lepas dia dah tulis his email, aku just bla macam tu je.  Yang aku ingat mamat tu memang terkejut beruk laa...and lepas dia dah kasi his email, dia gelak aku rasa..  tak sure laa.. sebab aku memang blah cepat2 kot..  Reason aku blah tanpa memandang kearah dia adalah??  Ofcourse la aku maluuu gilaa!! Malu okay…malu..malu..maluu!!!  :((
 Macam HARAMMMM kau faham..  macam bodoh je bila aku ingat balik.. MEMALUKAN!!  Yup seriously aku sangat2 malu.. macam kau rasa malu bila kau tak pakai seluar.. errkk..  lebih kurang macam tu laa.. rasa macam nak korek tanah dalam2, then nak nyorok bawah tanah, pastu taknak keluar2 da..hehe..boleh tak macam tu??Tapi, the best feeling ever is….AKU RASA SANGAT2 LEGA..LEGA YANG TERAMAT!!  And aku rasa aku ni BLOODY AWESOME ok!!  Alhamdulillah sangat2 yang aku telah berjaya pergi buat confession even its so not called a confession laa…  tapi I did it!!:))Yelahh, kalau kau betul2 nak kan something tu kau kena usaha la derr.. jangan takda effort langsung at the end kau yang akan menyesal.. lagipon LIFE IS ALL ABOUT TAKING CHANCES okay!!  kau kena berani buat sesuatu yang kau nak grab, then kau kena yakin yang kau boleh handle the risiko itself..  hehe.. erm, walaupun the starting not so really good, but now both of us da kawan dekat fb..kau faham takk??hahaha!!  okay aku happy..happy..happy..like hell ya…im happy!! ^_^
Btw, this is soo not called like im falling for him atau aku suka dia ok..  it’s just that aku nak BEFRIEND je dengan dia..  and pasal buang tebiat meroyan aku and berani mati aku pergi approach dia tu jangan diungkit kembali.. Memang WORST…WORST..WORST.. hahaha..  lagipon everything happen for a reason.. Mula2 memang ianya kebetulan, tapi lama2 mungkin akan jadi suratan.. who knows kan?? Cheewaahh…^_<


so as conclusion,  this is the 1st and the last time aku buat something yang Ridiculous macam ni..  atleast aku tak menyesal buat menda alah ni..  aku okay je..  :)
nanti, bila aku dah tua atleast aku adalah la cerita zaman kegedikan aku yang jahiliah ni untuk dikongsi untuk cucu cicit aku..  sebagai pengajaran bagi mereka kelaakkk.... kan??kan??~No offence~



k bai...
nadia, fiza, kak yin and jega :  million of thanks!!..



Everything is fated kan??  : Schubert Serenade ($_$)