KLIK LA YE

July 10, 2013

De-Oxygenated.

Takziah untuk keluarga Hasnul Asyraf.. As his friend, I wish that I was there with him. 
Don't lose hope Bro, I know that you are strong enough to face it:)
Dan disini aku karangkan sebuah puisi yang aku inspirasikan untuk beliau.  
Maaf untuk puisi yang sangat jelas kekurangan bait-bait susun atur penulisan diri ini.. :)




Kita kejar dunia semata,
Hingga lupa dunia tak selamanya,
Bila mati sudah di depan mata,
indahnya mimpi tidak mampu dirasa.


Lenakan aku dari pekikkan dunia, 
Tidurkan aku dari amukkan manusia, 
Bangunkan aku,
apabila dunia tidak lagi bermaharajalela.

Jalan kita masih jauh tujunya,
Di hujung sana belum tentu ada syurga,
Teruskan melangkah, 
Debaran kian parah, 
Mengharap penghujungnya bahagia.


Jiwa sarat dengan penat,
Hati lelah tiada kudrat, 
Pinjam bahuku walau sesaat,
Untuk kurangkan beban dirimu yang berat.


Untuk Hasnul Asyraf, 
Kematian itu bukan pengakhiran,
Jangan sedih jangan duka,
Ralat ini cuma sebentar,
Di dunia sana pasti bertemu juga.

pejam mata,
tenang jiwa,
kosong hati,
lena tanpa resah.

Bawa diri hilang dari ingatan,
dan terbang tinggalkan kenangan.



Mita Ari



p/s : untuk Hasnul Asyraf, Dia sahabat yang mengasyikkan satu ketika dulu.. :)