KLIK LA YE

July 7, 2013

Ralat Hati.


Aku rasa ralat,
dengan semua yang ada.

Jangan kerana kau rasa kau benci,
Kau anggap aku ini tiada perasaan di hati.

Jangan hanya kerana aku kurang sempurna,
Kau fikir kau bisa hakimi dosa pahala.

Jangan hanya kerana aku dijatuhkan salah,
Kau fikir kau lah yang paling benar tiada calar.

Jangan hanya aku ini kau anggap tidak berguna,
Kau rasa kau lah yang paling suci ciptaanya.

Aku ini punya ibu punya bapa,
Sama macam kau.
Aku ini punya tuhan punya pegangan,
Sama macam kau.
Walau berbezanya sekalipun kita,
Kita tetap sujud pada kiblat yang sama.

Kita cuma manusia,
Yang punya harga diri dan maruah,
Mahu rasa di hormati
dan disenangi tanpa amarah.

Sebelum bertelingkah kata, 
Lihat persamaan kau dan aku,

Tanya pada hati,
Rasa benci itu membawa bahagia?
atau seolah-olah kau rasa kau sudah mati?



~hati ralat~





Mita Ari