KLIK LA YE

January 31, 2011

A day with my Bestie!!

lagu just the way u are dari bruno mars berkumandang menandakan masuknya mesej  dari handphone sony ericsson G705 yg sedang menyanyi2 diatas meja....heee..^_*
haha..sebenarnya Phone aku la yg berbunyi tu..kiki..saja je nk buat gimik kejap...:p

mesej tersebut dari:
Sya:  Una, Malam ni jom pergi meronggeng jom??makan SR n McD nak???kempunan laaa....
Aku:  Pweeiittt..alright...xdo hal...gua rilex je...kol 8.30 gua amek lu t umh k..pkai cantik2...boleh photoshoot...kiki..
Sya:  Wokeyh..berehhh!!c u sayang...:)
Una:  Ok dear:p

Entry kali ni aku nak share story pasal "Meronggeng!!"haaaaaa korang taw x apa maksud meronggeng tu??Actually meronggeng ni banyak pemahaman nya...chewahhh...
Contoh2nya adalah...kalau di bahagian borneo terutamanya Tawau, Sabah..meronggeng ni bermaksud "FUCK" or "BEROMEN"..maaf penggunaan ayat yg mngandungi unsur2 tidak baik..(hanya sekadar satu info untuk anda semua)..Chill yaaa^_*.....Erm itu kt bahagian Borneo nun jauh disana...kalau kt tempat aku iaitu PERAK tercinta, Aku menggunakan perkataan meronggeng ni utk penggunaan ayat seperti: "Weyh jom pergi meronggeng  harini.."(bermaksud jum pergi jalan2 dalam istilah menggedik laa):p

So, moral of the story bila menggunakan sesuatu perkataan makesure u guys tahu penggunaan yang betul ok...
Kat sini aku nak share a few photos time aku keluar meronggeng ngn bestie aku mggu lps...aku keluar malam time tu..so kualiti gambar agak Cap Hayam laa..tp still maintain cantik..keke...Enjoy Guys!!!^_*
















Shawl:  RM15 jer (beli kat pasar lambak)..
Maxi Dress:  RM45 from AGAPE Boutique..
Blouse:  RM15-non branded item..
Red Slingbag:  RM40 Online Boutique..

p/s:  DERRR..Gua punye barang mostly nonbranded...student lg maa..duet kna saving^_*


penceroboh:  Schubert Serenade ($_$)