KLIK LA YE

January 26, 2011

Kasih Emak!!!



EMAK!!!!

Age 4, we think: Mom knows everything!
At 8: Mom knows a lot.
At 12: Mom doesn't really know everything.
At 14: Mom doesn't know anything.
At 16: Mom doesn't exist.
At 18: She's old fashioned.
At 25: Maybe mom does know about this!
At 35: Before we decide let's ask mom.
At 45: I wonder what... mom thinks about this?
At 85: I wish I could ask mom about this.
Re-post if you have the best mom in the world.

Dalam dunia ni siapa yang xsayang emak sendiri kan?? entry ni bknla ttg perasaan benci,sayang,ataw heartless pd ur mum, its just sumtin yg semua org rasa pasal ur own mum at certain stage of our life....mcm aku, aku exactly rasa feeling and fikiran yang sama masa aku age 14-18...LAME kan aku??aku rasa mcm mak xpernah fhm aku, xpernah taw apa yg aku nak in life..and aku selalu rasa mak xsayag aku that's why mak xpernah support bila aku nk buat sumtin yang luar alam punya kes..tp yg sebenarnya mak knows everything ok..mesti ada good reason why mak xnak bagi keizinan bila aku mintak yang bukan2..and the worst aku pikir mak aku old fashion ttg everything..bagi aku, aku la yg betul..akula yang pandai n the best in pilih apa2 utk diri aku..aku cukup xsuka dgn pilihan mak..padahal aku yg OLD-FASHION bknnya mak aku...huhu...mum always nak yg the best utk anak2, tp anak2??xpernah nk appreciate...huhu..tu satu ketika dulu, time2 aku tgh budak2 lg..xfacing lg the reality of life..tapi lepas aku masuk University, aku baru rasa susahnya hidup, peritnya nak survive bila dah berjauhan..plus, aku ni manja sangat2 dengan mak then bila sekali aku dapat masuk university yang agak jauh(jauh ok..aku balik sekali sekala je sbb duet nak beli tiket flight takda, almaklumla aku masuk U yang kalau nak pergi kena seberang lautan takda jalan raya..hehe..actually bkn takda duet la tapi better saving utk study n keperluan semua kan..)haa time tu baru aku taw langit tinggi ke rendah...memang aku rasa sakit sangat bila everything kna handle sendiri..sampai shocked aku dibuatnya..menangis sampai jadi routine utk 2mggu pertama..tiap2 hari menangis..huhu..bila kita taw yang "REALITY BITES, and TRUTH HURTS"^_*, baru la kita nak appreciate org sekeliling and hidup sebelum itu..erm tapi sekarang aku da belajar dari kesilapan..aku lbh apreciate hidup n org2 sekeliling yang aku sayang..emak adalah org pertama dlm listname hidup aku..lgpon till now aku tidor pon ngn mak lg..xboleh nk berenggang..kiki..and im not ready yet to lose her..mak adalah sgt precious to me..aku xdapat bayangkan kalau aku hilang dia, maybe aku boleh jd gila..astargfirullahalazim..aku mintak sgt2 Allah panjangkan lagi umur mak aku..biar sempat utk aku balas jasa mak..huhu..^_^


tak kesah la, past is past..jgn dikenang masa lalu..chewahh..janji korang move on n look forward je ok..now, go and call ur mum and tell her that u love her so much and appreciate beliau sangat2 dalam hidup..boleh x??kalau yang mak korang semua ada dpn mata starting frm now, everyday hug,kiss n salam cium tgn mak k..aku buat bnda nie setiap hari..xpernah miss except kalau aku berjauhan laa..and for those yang ur mum da takda, jgn sedih...doakan yang terbaik utk mak and do your best for your mum..biar mak rasa bangga dapat anak mcm korg ok..(*__*)

I LOVE MY EMAK O MUCH!!:)


salam sayang: Schubert Serenade($_$)