KLIK LA YE

January 17, 2011

For Ur perusing, at times confusing, slightly amusing, introducing Me!!

Assalammulaikum and salam sejahtera semua...(#_#)

This is my 1st blog yg boleh dikatakn aku plan nk bergiat active la..well frankly speaking, I'm still new in this Blog's world...so if ada salah silap hopefully sama2 la kte bntu mmbntu utk mmbetulkn apa yg xbetul ok..:)

Aku seperti manusia lain adalah hamba Allah yg maha Esa, berjantina perempuan, berketurunan melayu, and seorg warganegara Malaysia... hehe.. owwhh ya, i am turning 21st this year..2011 yg bakal mmbawa aku kearah hidup yg lbh better..insyaAllah..and yup, aku masih belajar  di one of university in Malaysia..hehe..
kira aku student laaa...muda lg kott...:p
Act,  aku da lama ada blog tp aku xpernah active..so in these few weeks aku tlh mndapat satu keyakinan utk berBlog..(thanks to MISS NINA, sahabt tmpt ak prctical skrg)ngee..So, trhasil la satu blog baru yg memerlukan sokongan padu dri anda semua..Blog nie aku plan nk share n spill kan everything yg aku rasa tntg Life, fashion, interest, sport, health, wealth, books, hobbies, news, gadget, feeling, relationship, knowledge, making ukuwah, or ape2 je,  in order for 'us' to learn sumtin new..and the most important thing is niat aku utk berBlog adalah utk mndapat ilmu n mnjadikan aku manusia yg lbh berguna..insyaAllah..sama2 la kita doakn ye.. :)

As u all know, name blog aku Schubert Serenade..
kenapa Schubert Serenade??sebab aku adalah penggemar muzic Mozart..and Schubert Serenade adalah salah satu music yg aku sgt suka despite canon..haha..lgpon, aku sgt meminati Beethoven,Tchaikovsky, Chopin, Bash and many more.. U guys should try listen to this music, though..best!!@_@

Yup, Lyrics need to Rhyme!! knapa title blog aku adalah berkaitan lyrics??sebab bagi aku hidup ni kita perlu tahu cara utk mewarna-warnikannya agr jd lbh meriah n Wonderful!! kan?kan??so basically why aku pilih title ni sbb, lyric sesebuah lagu tu xkan ada keindahan kalau xdiiringi dgn music yg mmpu buat org terpana dan terpaku bila mndengarnya..betul x?Good music is for a good lyric:)
so sama je mcm our own life, Good person akn live well, and Bad person akn dpt balasan yg setimpal..exactly sama mcm Karma..'what goes around comes aorund'..hehe...if kita sendri xtahu mcm mana nk live our life to the fullest, so got no point la kita hidup kt ats bumi yg semntara ni..same goes with our own choice..dlm hidup kita xboleh lari dr buat pilihan, sama jugak mcm hidup, kita sendri yg pilih n tentukan flow hidup kita..sama ada end up dgn eternal happiness or x.." Live Well or Live Hell??"U choose ok...^_*

based on sumone yg aku sgt adore writing stuff dia:-

"Aku xpandai melukis, so aku xboleh nk draw and paint perasaan aku..
Aku xpandai menyanyi, so aku xboleh nk lagukan hati aku..
Aku jugak xde art and skill, so aku xboleh nk paint graffiti kt mana2 wall or playing any instrument utk menggembirakna jiwa aku...
Sebenarnya aku xpandai pon 'menulis'
Aku hanya seorg gadis biasa yang perlukn Someone utk dengar aku throw and spill je...hehe.
thats enough for me daa..."

Hey Guys!!!!

Thanks for reading this blog and hopefully u guys boleh terima aku dlm blog world nie dgn ikhlas..tegur n tunjuk ajar aku ye if aku ada buat mana2 salah silap...

psstt...this is ME!!JANNATUL HUSNA^_*


salam sayang,
Schubert Serenade($__$)