KLIK LA YE

March 10, 2011

BETUL!! Perempuan dalam Kurung tu Cantik kan??

Salam Semua...($_$)


(ok.  aku la ni.. gambar ni agak kualiti cap ayam sebab snap pakai camera fon je..  the innocent me, simple with no makeup on my face.  hanya put on some compact powder and lipbalm on my lip.  sebab g keje so xmo ah pakai makeup..  and maaf nampak pulak sebijik pimple terselit kap pipi..aku xreti nak edit buang pimple tu..entah kenapa yang sebijik ni xmo hilang2..dah 2minggu dok bertapa kat atas pipi aku tu..nampak x??  and yup for sure MATA AKU MMG SEPET..huwaa...so WHAT??hee)

 I wanted to post this look a while ago, but I've been a bit caught up as of late. Erm, Perempuan Berbaju Kurung tu cantik kan??hee...  Mak pernah cakap orang melayu kena bangga dengan baju kebangsaan kita...adat kita...dan budaya kita...  erm mak memang suka buatkan aku baju kurung banyak2 since aku kecik kemetot lagi sampai la aku da besar panjang sekarang. *errkkk, panjang ke??ketot je aku rasa..heee.."  tapi yup I do agree with emak..   Cantik...cantik sangat..  tapi zaman moden era globalisasi ekarang, agak payah la nak tengok orang pakai baju kurung tu as a routine except for government staffs macam cikgu2, kakitangan awam, student yang pergi kelas or for those yang pergi kelas agama, surau or masjid.  And the worst ada yang pakai kurung time Raya je..hee..  Haa, time2 ni baru la ramai yang pakai baju kurung.  Kalau tak jangan harap la..  ada korang nampak perempuan tu berbaju kurung setiap hari tanpa sebab dan pergi berpoya-poya dan berlibur pon dalam kurung.  Haa ada??ada?? tak adanya.. betul x??  kalau ada tu aku memang tabik spring TOINK TOINK la kat orang tu..:))  sebab aku sendiri pon jarang berbaju kurung kecuali mood rasa nak nampak ayu and sweet datang terjah pada hari2 tertentu..hehe..  time-time gedik nak berkurung baru aku pakai..  kalau tak, most of the time in Pants.  Lagi selesa bagi aku..  senang nak bergerak..hee..  tapi dulu masa aku sekolah and umur tengah remaja sunti around 18 tahun aku sangat suka berbaju kurung.  Tapi aku mesti pakai kurung dengan sneaker...*errkk..peliks??memang peliks...zaman jahiliah siket time tu.  Member2 dok sakat aku tak reti pakai heels or sandle tapi mesti baju kurung dengan sneaker.  Act sebab aku rasa selesa and senang nak jalan.  Pakai heels sampai sekarang aku masih FAIL!!  Tapi heels aku berlambak kakak2 and mak belikan, tapi semua aku simpan sebagai arkib muzium ejarah kat bawah katil..kiki..  takpa from time to time, aku pakai jugak kadang2 kan..:))


Ya, masih tentang kurung lagi..  Lagipon, kalau kita lihat perempuan dalam kurungnya, tiba2 hati akan rasa tenang.  And tak ada terlintas langsung akal fikiran untuk mengomen atau mengcomplain perihal si gadis..*benar ke??:D
Yup, 80% adalah benar.  Cuba situasi ini, “Korang tengok pada dua orang perempuan, seorang dalam kurungnya dan seorang lagi dalam jeans tight and a baby T”...  jangan tipu kalau aku cakap korang akan kutuk perempuan yang berpakaian moden itu daripada perempuan yang berkurung bukan??  Haaa...  tak payah la nak cover cakap “Eh, takdalah..  aku tak kutuk pon perempuan pakai ketak tu..”  Eelleehh Gelabah Bontot betul la korang ni..  tak payah la nak tipu.  Even aku tak pandai baca fikiran orang, but I can knew it from ur sight..chewaahh...  yelah kalau dah mata jadi tuli je dok menonong pandang macam terjegil kat orang mestilah hati korang tengah berdetik kan sesuatu.  Heee..  just admit it peeps..(^_*)

So, aku taknak komen lebih2 kat sini pasal mitos mengatakan perempuan pakai kurung tu lebih baik daripada perempuan baby T ok!!  Sebab nak judge orang bukan dari luaran.  Kita kena kenal dulu orang tu.  Aku pon kadang-kadang pakai jugak “FIT2” ni.  Tapi berpadalah..  aku kan bertudung.  Kita kena sedar diri.  Tapi pada masa yang sama tak payah nak dok sebuk pasal perihal orang lain ok.  Just jaga diri sendiri baik2.  kau tolong cermin diri dulu before nak membuat CRITIC sinis terhadap orang lain.  Priority entry kali ni just nak post my look in baju kurung.  And I love it.  And this is what I wore for this a few months and tiap-tiap hari ok.  Yelah tengah practical dengan government pulak tu, so kenala berkurung tiap2 hari.  And gambar yang aku post ni baru je snap pagi semalam around 7 am in the morning before gerak pergi Office..  depan rumah lagi...haha..
And paling best semalam Mak aku cakap aku nampak cantik..kiki..  mak korang ada cakap macam ni??ada??ada??  tak adanya....wakaka...(gelak nates):p

(lepas dok korek2 album lama jumpa pon gambar zaman lepas2 SPM dulu.  haa nilah aku kurung dan sneaker..  zaman jahiliah cket.hehe..but i love this pic...:))


hye saya UNA :  Schubert Serenade ($_$)