KLIK LA YE

February 17, 2011

KISAH SEMALAM!!

Ok fine!!aku still dok menghadap Fb n Blog..kenapa??
“pergi buat kerja Derr!!!”  ada suara-suara sang pujangga berkumandang dok suruh aku buat kerja...aiiseyyhh..KERJA??oouucchh, bapak malas gila!!kerja apa??haha..kerja bukak buku and study laa...almaklumlah gatai sangat nak ambil exam awal bulan 4 ni.. before aku balik ke U, ingat nak ambik dulu exam tu..hehe...padahal exam tu tak dalah priority mana(eh tapi penting jugak la gilaa)..final exam kat U lagi penting ok, boleh pulak aku pergi ambil exam merapu-rapu ni..(exam apa??rahsia):P

Yup, bukak buku and study UNA!! mak aku cakap study pagi-pagi sangat bagus sebab waktu pagi adalah waktu paling aktif otak kita berpikir dan paling cepat dapat menerima dan mencerna maklumat:))  samalah dengan mengaji, mak selalu cakap “kakak lepas subuh terus bukak Quran, MENGAJI...barulah senang akak nak ingat surah-surah yang patut akak ingat..”  erm betul cakap mak tu..tapi sekarang aku dan Quran dah makin berenggang.. alasan??busy??tak ada masa??penat??MALAS??yup malas la jawapannya..Mak pernah cakap cuba kakak ibaratkan Quran tu macam novel-novel and buku-buku yang akak selalu dok HADAP sangat, apa nama buku-buku kakak tu?? JANET??JANI??"haha..ambik kau bila mak aku nak berbahasa orang putih..bukan la mak tapi Jane Austen la...haha..act, bukan aku dok menghadap Jane Austen je, Nicholas Spark, Agatha Christie, Dorothy Komsoon, Khaled Hosseini, Hlovate and Lyn Dayana pon aku baca je..  erm tafsir Al-Quran pon ada je aku belek..(tapi belek la, baca sikit-sikit, Cuma tak habis je lagi..)..kiki..Sorry!!akan kuhabiskan nanti:))  almaklumlah membaca ni mana pernah habis!!sampai mati pon belum tentu kita dapat baca banyak buku..betul tak?? Tapi yang tak boleh blah, mak aku boleh pulak ingat minah JANE ni..kahkah!! lawak la mak...:D

Erm  semalam lepas maghrib mak ajak mengaji sama, almaklumlah bukan selalu aku balik untuk jangkamasa yang lama kan..alang-alang da lama dok kat umah ni mak ajak buat macam-macam..mak ajak aku belajar memasak, menjahit, and paling best mak ajak aku BERGOSSIP sama..hehe.. tapi mak cakap bukan bergossip tapi terkenangkan perihal sesuatu dan ambil pengajaran dari kisah seseorang tu..:))~ceh padahal sama jela.gossip jugak~..haha..  masa mengaji semalam banyak gila kot tajwid, bacaan ayat yang mak aku betulkan..konon ala-ala macam proofread paper exam laa..haha...habis mengaji dapatla bebelan percuma and cubitan pedas dari mak... mak cakap “ mesti kakak kat sana jarang mengaji kan??teruk sangat da mak tengok bacaan kakak”....heee..aku sengih jela..da memang betul..jarang sungguh aku menghadap Quran sekarang... zaman sekolah dulu yelah rajin mengaji, masuk pertandingan bacaan Quran apakejadah semua, sekarang??huh harapan jelaa...eheh^_*

Ok, lagi satu aktiviti yang mak aku cukup marah and membebel adalah bila aku dok menghadap lappy...pagi-pagi and tengah-tengah malam aku suka online.. atau lebih tepat bersosial dalam laman-laman sosial sepert FB, Twitter, Blogger nilaa...huwaaa..kena marah lagi..bila aku dok menghadap lappy tengok movie pon mak aku bebel jugak..adooii...so kadang-kadang tu, untuk taknak mengelakkan kena bebel, aku pon bersiap-siap la untuk melangkah keluar pergi berpoya-poya dengan rakan taulan..wink wink^_* ...tapi ni pon kena marah jugak!!haha...mak cakap “ kakak tu perempuan jangan asyik dok melepak je kerjanya..nanti orang tengok orang mengata...” tett..ada aku kesah orang nak mengata ke apa??ahh..i don’t give a cent la to these kind of people!!  Janji hidup aku bahagia..huwaa...tapi dah mak yang tegur apalah daya aku nak melawan, yakan jela..then terus pergi dapur tolong mak buat kerja..Finally, mak takda bebel ke bising-bising da..haha..apalah mak ni, cubalah cakap awal-awal nak suruh kakak tolong buat kerja rumah...jenuh la dok bebel dulu..buat abes karan je..haha..(aku pon tak paham-paham lagi, dah nama anak dara pergila buat kerja...adooii)..Sorry Mak!!

~MAK, insyaAllah kakak promise akan jadi good girl!!BE A GOOD GIRL UNA!!^_*~
good gurl kan aku??huwawawa:D


membebel:  Schubert Serenade ($_$)